dc.contributor.advisor | Formo, Joakim Buner | |
dc.contributor.advisor | Sabel, Nikolai | |
dc.contributor.author | Mangersnes, Tobias | |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T13:12:33Z | |
dc.date.available | 2023-06-27T13:12:33Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3073549 | |
dc.description | Foreldreinvolvering er en hjørnestein i den norske skole-modellen. Dessverre varierer involveringen mye utifra hvor du bor.
En større hjemmebane er et strategisk designprosjekt som utforsker hvordan barneskoler kan være verktøy for nabolagsutvikling gjennom å undersøke måtene foreldre er involvert i skolen i dag, og kan være det i fremtiden.
Prosjektet er en blanding av navigasjon i komplekse kulturelle, sosiale og byråkratiske systemer, idé- arbeid og forsøk på å skape ny mening i inngrodde aktiviteter. Erfaringene som er gjort underveis har ledet meg til å utvikle 4 strategiske prinsipp med 9 tilhørende design eksempler.
Samlet sett danner de en alternativ strategisk visjon for foreldreinvolvering som legger avgjørende vekt på opplevelsene brukergruppene har av dagens situasjon. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | The Oslo School of Architecture and Design | en_US |
dc.subject | Tjenestedesign | en_US |
dc.subject | Service design | en_US |
dc.subject | Barneskoler | en_US |
dc.subject | Nabolag | en_US |
dc.subject | Medvirkning | en_US |
dc.subject | Foreldre | en_US |
dc.title | En større hjemmebane - En alternativ strategisk visjon for helhetlig foreldreinvolvering og barneskolen som nabolagsplattform | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.description.version | submittedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Tobias Mangersnes | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Architecture and design: 140 | en_US |