Show simple item record

dc.contributor.advisorSjaastad, Mosse
dc.contributor.advisorMartinussen, Einar Sneve
dc.contributor.advisorHasan, Daniel
dc.contributor.authorStøvern, Frida
dc.date.accessioned2019-07-10T12:19:11Z
dc.date.available2019-07-10T12:19:11Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2604059
dc.description80% av sanseinntrykkene våre kommer fra synet. Hvordan er det da å orientere seg uten denne sansen? Ved å få en forståelse av rom og retning bidrar dette til trygghet og en selvstendig hverdag, men hva gjør du når møtet med en uforutsett hindring gjør byen din ugjenkjennelig? Denne diplomoppgaven har sett på hvordan møtet med disse hindringene kan bli mindre frustrerende. Fra å tenke digitale løsninger på skjerm, har jeg eksperimentert på tvers av sanser og sett på nye måter oppleve digitalt innhold.Hodurr er et designforslag som utforsker hvordan blinde og svaksynte kan interagere med byen sin. Med sine 3 hovedfunksjoner, “Rute”, “Plystre” og “Merke”, tilrettelegger og tilgjengeliggjør Hodurr informasjon som omhandler menneskers daglige ruter i byen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherF. Støvernnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectSvaksyntenb_NO
dc.subjectVisually impairednb_NO
dc.subjectNavigationnb_NO
dc.subjectNavigasjonnb_NO
dc.subjectByernb_NO
dc.subjectCitiesnb_NO
dc.subjectInteraksjonsdesignnb_NO
dc.subjectInteraction designnb_NO
dc.titleDesign gjennom blindhet Utforsking av mobilitet i byen for blinde og svaksyntenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.versionsubmittedVersionnb_NO
dc.subject.nsiArchitecture and design: 140nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal