Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVedeler, Lars Marcus
dc.contributor.advisorSjaastad, Mosse
dc.contributor.authorEriksen, August Korbøl
dc.contributor.authorBøckman, Martin Pangy Rojas Preter
dc.date.accessioned2020-09-01T10:37:35Z
dc.date.available2020-09-01T10:37:35Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2675819
dc.descriptionIntroduksjon Interaktiv Læring er et interaksjonsdesign prosjekt som utforsker mulighetene innenfor digitale læremidler i grunnskolen. Vår brukergruppe er elever i 5-7 klasse. Vi har jobbet med innhold fra Samfunnsfag og Naturfag. Vår samarbeidspartner i dette prosjektet er Gyldendal. Vår leveranse er en variasjon av forskjellig ideer, prototyper og konsepter som viser muligheter og potensiale innen digitale læremidler. I tillegg vil funn og refleksjoner fra prosessen være en del av vår leveranse. Gyldendal som ressurs Vår samarbeidspartner i dette prosjektet er Gyldendal. De er et stort norsk forlag som leverer fullstendige læreverk til skoler. I tillegg til analoge lærebøker, leverer Gyldendal digitale læremidler gjennom portalen Skolestudio og nettsiden Salaby. De har bred designkompetanse på huset og har lang erfaring med å utvikle digitale læremidler. I dette prosjektet er Gyldendal en ressurs og ikke en kunde. Det vil si at vår leveranse ikke trenger å svare til Gyldendals eksisterende løsninger og visjoner, men forhåpentligvis gi dem noen interessante innspill og perspektiver. Som studenter har vi en friere rolle til utforskning og trenger ikke forholde oss til faktorer som økonomi, tradisjoner, kunders forventninger og etablerte systemer i like stor grad som Gyldendal. Vår motivasjon Vi ønsket å gjøre et prosjekt som viser verdien og potensialet interaksjonsdesign kan tilføre når stadig flere læremidler digitaliseres. Pedagogikk og læring er noe vi ønsket å få mer kunnskap om, og forståelse for. Som designere må vi stadig sette oss inn i ny tematikk og tilegne oss ny kunnskap, så å bli bevisst på hvilke faktorer som kan skape god forståelse og læring er svært relevant. Vi ønsket å gjøre et prosjekt der vi kunne jobbe med utformingen av innholdet. Bruke design til å skape spennende opplevelser som vekke engasjement og motivasjonen hos elevene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherArkitektur og designhøgskolen i Osloen_US
dc.subjectInteraksjonsdesignen_US
dc.subjectInteraction designen_US
dc.subjectDigitale læremidleren_US
dc.subjectGrunnskolenen_US
dc.subjectDigital teaching aidsen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.titleInteraktiv læring : et mulighetsstudie innen digitale læremidleren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionsubmittedVersionen_US
dc.rights.holderM. Bøckman & A. Eriksen
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Arkitektur og design: 140en_US
cristin.fulltext


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel